İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu, "Altın veya gümüş kiralamak caiz midir?" sorusuna yanıt verdi.
Fetvada, şu ifadelere yer verildi.
"Altın ve gümüş olsa dahi ziynet eşyalarının belirli bir ücret karşılığında kiralanması caizdir. Bu durumun faizle bir ilişkisi yoktur (Nevevî, El-Mecmu’ VII, 91). Yalnız asıl itibariyle mubah olan bu muamele, düğün esnasında gelin tarafını kandırmak veya İslam’ın uygun görmediği gösteriş ve şatafat için olmamalıdır.
Altın ve gümüş salt ziynet için kiralanmalıdır. Ticaret ve yatırım amacıyla kiralanması faizin hileyle kamufle edilmesidir. Zira kira akdi, malın (altının) menfaatinin satılmasıdır. Ziynet için olmayan -sözde- kira uygulamalarında malın menfaati değil bizzat kendisi satılmaktadır ki bu durumda "sarf" akdinde dikkat edilmesi gereken şartlara (peşin satış) riayet edilmediği takdirde faiz gerçekleşmiş olur."